duminică, 19 ianuarie 2014

EDUCATOAREA SI COPILUL

Cum ne înţelegem noi la grădiniţă
             





*      Copilul are nevoie de un ideal: îl ajut să ofere un sens vieţii sale.
*      E supărat: îi aduc bucurie.
*      Dă impresia că nu îl interesează nimic: îl ajut să – şi găsească un scop.
*      E răvăşit de problemele din micul său anturaj: îi dau motive să iubească viaţa.
*      Crede că nu primeşte destul: îl învăţ plăcerea de a dărui.
*      Spune că cel mai important este să ,,ai’’: îi explic că cel mai important lucru este ,,să fii’’.
*      Are nevoie să fie iubit: îl iubesc pentru el însuşi.



*      Copilul se îndoieşte de el însuşi: îi dau încredere în el.
*      Greşeşte: evit să – l copleşesc sau să – l jignesc.
*      Se comportă bine: îl laud.
*      Este convins de defectele sale: îi pun în valoare calităţile.
*      Crede că timpul lui liber mi – e indiferent: mă joc cu el.
*      Se simte în dificultate: îi stimulez efortul în sensul bun.


*      Când copilul este criticat: el învaţă să condamne.
*      Când copilul este ridiculizat: el învaţă să fie timid.
*      Când copilul este tratat cu ostilitate: el devine bătăuş.
*      Când copilul este criticat: el învaţă să se simtă vinovat.
*      Când copilul se simte tolerat: el învaţă să fie răbdător.
*      Când copilul este încurajat: el învaţă să fie încrezător.
*      Când copilul este preţuit: el învaţă să aprecieze,
*      Dacă trăieşte în dreptate: el învaţă să fie cinstit.
*      Dacă trăieşte într – un mediu care îl apreciază (aprobă): el învaţă să se placă pe sine.
*      Dacă trăieşte într – un mediu în care se manifestă acceptare şi prietenie: el învaţă să găsească dragoste în lume.



*      Copilul vrea să fie independent: îl invit să fie responsabil.
*      Crede că totul i se datorează: îi arăt că multe depind de el.
*      E convins că are multe drepturi: îi vorbesc despre datorie.
*      Nu e de acord cu autoritatea: îi explic de ce este necesară.
*      Agresează mediul înconjurător: îl învăţ să – l respecte.
*      Nu se gândeşte decăt la plăcerile sale: îl învăt să şi le stăpânească.



*      Copilul este o persoană: îl respect.
*      Are nevoie de încrederea mea: îl ascult.
*      Se simte singur şi neînţeles: împart cu el bucuriile şi necazurile.
*      Experimentează binele şi răul: îl las să discearnă.
*      Are dreptul la dragostea mea: am datoria să – l învăţ să trăiască.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu