duminică, 12 ianuarie 2014

GRUPA MICA

CE  ÎNVĂŢĂM  LA GRUPA MICĂ?
   
      
                                      
ACTIVITĂŢI  MATEMATICE:

  •   - stabilirea de relaţii între obiecte şi grupuri de obiecte după diferite criterii şi realizând comparaţii;
  •    - inţelegerea relaţiilor spaţiale plasând diferite obiecte într-un spaţiu dat sau în raport cu un reper dat;
  •    - clasificarea obiectelor şi fiinţelor după unul sau mai multe criterii asociate;
  •    - aprecierea globală a cantităţii de obiecte concrete şi raporturile cantitative dintre două grupuri comparate, folosind un limbaj adecvat;
  •    - să numere de la 1-3, recunoscând grupele cu 1-3 obiecte şi cifrele corespunzătoare;
  •    - să raporteze numărul la cantitate;
  •   - să-şi formeze reprezentări corecte despre forma geometrică plană-cercul;



EDUCAREA  LIMBAJULUI:

  •   - comunicarea de impresii, idei despre aspecte din mediul social şi natural;
  •    - participarea la activităţile de grup/de joc atât în calitate de vorbitor, cât şi de auditor;
  •   - distingerea sunetelor ce compun cuvintele, pentru a le pronunţa corect;
  •    - învăţarea de cuvinte noi, conştientizându-le înţelesul, pentru a le folosi în contexte adecvate;
  •   - exprimarea corectă din pc.d.v. sintactic, în propoziţii simple;
  •   - audierea cu atenţie a unor texte pentru a-şi mări orizontul de cunoaştere;
  •   - receptarea unui text înţelegând în mod intuitiv caracteristicile expresive şi estetice ale acestuia;
  •   - exprimarea în propoziţii simple trăiri, întâmplări din experienţa proprie sau a altor copii/adulţi în reproducerea unor poezii/poveşti.



CUNOAŞTEREA MEDIULUI:

  • ›   - cunoaşterea aspectelor caracteristice mediului apropiat pentru a se adapta uşor la cerinţele acestuia;
  • ›   - cunoaşterea corpului uman, vieţuitoare, plante şi obiecte din mediul apropiat folosind materiale intuitive;
  • ›   - aplicarea normelor de comportare specifice asigurării sănătăţii şi protecţiei omului şi naturii;
  • ›   - recunoaşterea anumitor schimbări şi transformări din mediul înconjurător;
  • ›   - cunoaşterea unor elemente ale culturii şi religiei mediului social din care face parte;
  • ›   - să comunice impresii, idei despre aspecte ale mediului înconjurător;



EDUCAŢIE PENTRU SOCIETATE:

  •    - cunoaşterea persoanelor din mediul apropiat;
  •     - cunoaşterea normelor necesare integrării în viaţa socială;
  •     - manifestarea spiritului de echipă prin colaborarea la realizarea unei activităţi în comun;
  •   - cunoaşterea şi aplicarea regulilor de igienă personală;
  •     - manifestarea atitudinii pozitive faţă de fiinţe şi lucruri;
  •    - să cunoască drepturile copilului în viaţa socială;
  •    - conştientizarea consecinţelor pozitive şi negative ale comportamentelor sale asupra sa şi a celorlalţi;
  •    - cunoaşterea de reguli de securitate personală;
  •    - înţelegerea semnificaţiei unor evenimente social-culturale;

EDUCAŢIE ARTISTICO-PLASTICĂ
DESEN/PICTURĂ:

  •        - cunoaşterea denumirii instrumentelor şi materialelor de lucru folosite;
  •       - mânuirea corectă a instrumentelor şi materialelor de lucru;
  •      - identificarea culorilor de bază folosindu-le adecvat;
  •       - înţelegerea procedeului de lucru prin exersare;
  •        -aplicarea diferitelor tehnici de lucru pentru a obţine forme cât mai apropiate de realitate;        
  •     - aplicarea elementelor de limbaj plastic şi expresie artistică pentru a obţine efecte plastice, forme spontane şi elaborate;
  •       - perceperea frumosului din natură, dezvoltându-şi spiritul de observaţie.


MODELAJ:

  •      - cunoaşterea denumirii materialelor şi a însuşirilor acestora;
  •    - exersarea deprinderilor elementare de modelare pentru a obţine forme cât mai aproape de realitate;
  •     - să găsească destinaţie utilă produselor din activităţile de modelaj;



ACTIVITĂŢI PRACTICE:

  •     - să analizeze senzorio-motric însuşirile caracteristice ale materialelor;
  •     - dobândirea unui sistem de deprinderi practice accesibile de mânuire, de prelucrare;
  •     - aplicarea deprinderilor dobândite în confecţionarea de produse;
  •     - să asambleze diferite materiale, forme, elemente componente pentru a reda imaginea unor obiecte sau fiinţe;
  •     - dobândirea încrederii în forţele proprii, independenţă în acţiune, răbdare şi disciplină în muncă;
  •     - să lucreze corect, ordonat şi curat ducând până la capăt lucrul început;
  •     - să manifeste interes şi respect faţă de produsele muncii oamenilor.


EDUCAŢIE FIZICĂ:

  •    - să se orienteze în schema corporală cunoscându-şi posibilităţile motrice ale fiecărei părţi;
  •    - exersarea deprinderilor pentru a-şi mări capacitatea generală de efort;
  •    - orientarea în spaţiu raportându-se la repere date;
  •    - formarea corectă a deprinderilor motrice de bază;
  •    - coordonarea mişcărilor în raport cu comenzile verbale sau regulile de joc;
  •   - formarea unei ţinute corporale corecte, manifestând autocontrol în exersare;
  •    - să manifeste spirit de echipă, cultivându-şi trăsături pozitive de caracter;
  •    - executarea de mişcări ritmate prin antrenarea diferitelor părţi ale corpului;
  •   - să se exprime liber asociind mişcărilor sentimente, trăiri;
  •   - executarea corectă a elementelor de gimnastică acrobatică.



EDUCAŢIE MUZICALĂ:

  •     - diferenţierea sunetelor din mediu pentru dezvoltarea auzului;
  •     - diferenţierea auditivă a timbrului, intensităţii, duratei şi înălţimii sunetelor din mediu şi pe cele muzicale;
  •    - interpretarea cântecului cu acompaniamentul jucăriilor muzicale;
  •     - interpretarea cântecelor însoţite de mişcări sugerate de textul lor;
  •    - să audieze cu atenţie fragmente muzicale, cântece pentru a le cunoaşte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu