CE ÎNVĂŢĂM
LA GRUPA MICĂ?
ACTIVITĂŢI MATEMATICE:
- - stabilirea de relaţii între obiecte şi grupuri de obiecte după diferite criterii şi realizând comparaţii;
- - inţelegerea relaţiilor spaţiale plasând diferite obiecte într-un spaţiu dat sau în raport cu un reper dat;
- - clasificarea obiectelor şi fiinţelor după unul sau mai multe criterii asociate;
- - aprecierea globală a cantităţii de obiecte concrete şi raporturile cantitative dintre două grupuri comparate, folosind un limbaj adecvat;
- - să numere de la 1-3, recunoscând grupele cu 1-3 obiecte şi cifrele corespunzătoare;
- - să raporteze numărul la cantitate;
- - să-şi formeze reprezentări corecte despre forma geometrică plană-cercul;
EDUCAREA
LIMBAJULUI:
- - comunicarea de impresii, idei despre aspecte din mediul social şi natural;
- - participarea la activităţile de grup/de joc atât în calitate de vorbitor, cât şi de auditor;
- - distingerea sunetelor ce compun cuvintele, pentru a le pronunţa corect;
- - învăţarea de cuvinte noi, conştientizându-le înţelesul, pentru a le folosi în contexte adecvate;
- - exprimarea corectă din pc.d.v. sintactic, în propoziţii simple;
- - audierea cu atenţie a unor texte pentru a-şi mări orizontul de cunoaştere;
- - receptarea unui text înţelegând în mod intuitiv caracteristicile expresive şi estetice ale acestuia;
- - exprimarea în propoziţii simple trăiri, întâmplări din experienţa proprie sau a altor copii/adulţi în reproducerea unor poezii/poveşti.
CUNOAŞTEREA MEDIULUI:
- - cunoaşterea aspectelor caracteristice mediului apropiat pentru a se adapta uşor la cerinţele acestuia;
- - cunoaşterea corpului uman, vieţuitoare, plante şi obiecte din mediul apropiat folosind materiale intuitive;
- - aplicarea normelor de comportare specifice asigurării sănătăţii şi protecţiei omului şi naturii;
- - recunoaşterea anumitor schimbări şi transformări din mediul înconjurător;
- - cunoaşterea unor elemente ale culturii şi religiei mediului social din care face parte;
- - să comunice impresii, idei despre aspecte ale mediului înconjurător;
EDUCAŢIE
PENTRU SOCIETATE:
- - cunoaşterea persoanelor din mediul apropiat;
- - cunoaşterea normelor necesare integrării în viaţa socială;
- - manifestarea spiritului de echipă prin colaborarea la realizarea unei activităţi în comun;
- - cunoaşterea şi aplicarea regulilor de igienă personală;
- - manifestarea atitudinii pozitive faţă de fiinţe şi lucruri;
- - să cunoască drepturile copilului în viaţa socială;
- - conştientizarea consecinţelor pozitive şi negative ale comportamentelor sale asupra sa şi a celorlalţi;
- - cunoaşterea de reguli de securitate personală;
- - înţelegerea semnificaţiei unor evenimente social-culturale;
EDUCAŢIE ARTISTICO-PLASTICĂ
DESEN/PICTURĂ:
- - cunoaşterea denumirii instrumentelor şi materialelor de lucru folosite;
- - mânuirea corectă a instrumentelor şi materialelor de lucru;
- - identificarea culorilor de bază folosindu-le adecvat;
- - înţelegerea procedeului de lucru prin exersare;
- -aplicarea diferitelor tehnici de lucru pentru a obţine forme cât mai apropiate de realitate;
- - aplicarea elementelor de limbaj plastic şi expresie artistică pentru a obţine efecte plastice, forme spontane şi elaborate;
- - perceperea frumosului din natură, dezvoltându-şi spiritul de observaţie.
MODELAJ:
- - cunoaşterea denumirii materialelor şi a însuşirilor acestora;
- - exersarea deprinderilor elementare de modelare pentru a obţine forme cât mai aproape de realitate;
- - să găsească destinaţie utilă produselor din activităţile de modelaj;
ACTIVITĂŢI
PRACTICE:
- - să analizeze senzorio-motric însuşirile caracteristice ale materialelor;
- - dobândirea unui sistem de deprinderi practice accesibile de mânuire, de prelucrare;
- - aplicarea deprinderilor dobândite în confecţionarea de produse;
- - să asambleze diferite materiale, forme, elemente componente pentru a reda imaginea unor obiecte sau fiinţe;
- - dobândirea încrederii în forţele proprii, independenţă în acţiune, răbdare şi disciplină în muncă;
- - să lucreze corect, ordonat şi curat ducând până la capăt lucrul început;
- - să manifeste interes şi respect faţă de produsele muncii oamenilor.
EDUCAŢIE
FIZICĂ:
- - să se orienteze în schema corporală cunoscându-şi posibilităţile motrice ale fiecărei părţi;
- - exersarea deprinderilor pentru a-şi mări capacitatea generală de efort;
- - orientarea în spaţiu raportându-se la repere date;
- - formarea corectă a deprinderilor motrice de bază;
- - coordonarea mişcărilor în raport cu comenzile verbale sau regulile de joc;
- - formarea unei ţinute corporale corecte, manifestând autocontrol în exersare;
- - să manifeste spirit de echipă, cultivându-şi trăsături pozitive de caracter;
- - executarea de mişcări ritmate prin antrenarea diferitelor părţi ale corpului;
- - să se exprime liber asociind mişcărilor sentimente, trăiri;
- - executarea corectă a elementelor de gimnastică acrobatică.
EDUCAŢIE
MUZICALĂ:
- - diferenţierea sunetelor din mediu pentru dezvoltarea auzului;
- - diferenţierea auditivă a timbrului, intensităţii, duratei şi înălţimii sunetelor din mediu şi pe cele muzicale;
- - interpretarea cântecului cu acompaniamentul jucăriilor muzicale;
- - interpretarea cântecelor însoţite de mişcări sugerate de textul lor;
- - să audieze cu atenţie fragmente muzicale, cântece pentru a le cunoaşte.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu